تبلیغات
نکته های سبز - خواص توت فرنگی
نکته های سبز
green tips for green living

مرتبه
تاریخ : پنجشنبه 9 شهریور 1391

توت فرنگی منبع غنی از فیبر، ویتامین C، پتاسیم و آنتی‌ اکسیدان‌ ها است. از این میوه می ‌توان در جهت افزایش سلامت قلب، کاهش خطر ابتلا به انواع سرطان و در مجموع ارتقای سلامتی بدن بهره گرفت.


 مصرف این میوه علاوه بر وجود انواع ویتامین، املاح و آب كه هر كدام اثرات خود را بر بدن اعمال می كنند دارای خاصیت تقویت كننده، ملین و خنك كننده نیز می باشد.

توت فرنگی از تصلب شرائین جلوگیری می نماید.

 توت فرنگی اشتها آور است و ادرار را زیاد می كند.

دم كرده برگ توت فرنگی در زیاد كردن ادرار و شیر بانوان مفید است.

 دم كرده برگ توت فرنگی یا میوه توت فرنگی می تواند نقرس و سنگ های مثانه را معالجه كند. 

 املاح معدنی موجود در توت فرنگی خاصیت مسهلی به آن بخشیده است، زیرا این املاح عضلات روده را به انبساط و انقباض وادار می كند و به همین جهت توت فرنگی برای درمان یبوست مؤثر است. 

 اگر توت فرنگی را له كنید و در آب بریزید، نوشابه ای به دست می آید كه برای درمان تب هایی كه با بیماریهای التهابی همراه می باشد، بسیار مفید است. 

 توت فرنگی به علت داشتن آهن و ویتامین 
C در خونسازی بدن مؤثر است. 

 توت فرنگی به علت دارابودن مقادیر كافی كلسیم و فسفر، در رشد و نمو كودكان و نوجوانان ، استحكام دندان ها و ترمیم شكستگی استخوان ها بسیار مؤثر است. 

 توت ‌فرنگی حاوی موادی چون فسفر، كلسیم، منیزم، پتاسیم و مقداری آهن و هیدرات 2 كربن بوده و در بدن تولید انرژی كرده و خستگی را برطرف می‌كند.

 توت فرنگی به دلیل داشتن ویتامین 
C ، در درمان بیماری لثه مؤثر بوده و به هضم غذا كمك زیادی می‌كند.



 دانشجویان و افرادی كه تمرینات فكری می‌كنند، بهتر است حتما توت فرنگی میل كنند چرا كه خوردن این میوه باعث تامین فسفر مورد نیاز مغزشان میشود.

همچنین، توت فرنگی به علت داشتن ویتامین 
B در كاهش و رفع ترس، عصبانیت، خمودی، اضطراب، هیجان و سستی مؤثرست.

 توت فرنگی نقش مهمی در خونسازی بدن دارد و از خاصیت ضدعفونی كننده‌ای برخوردارست. علاوه بر اینها خوردن توت فرنگی باعث پاك شدن خون از مواد مضر و زاید مثل اوره، اسیداوریك و چربی می‌شود و نیز درمان كننده نقرس است.

 ویتامین 
A موجود در توت باعث رشد ناخن‌ها و تقویت چشم می‌شود.

مصرف روزانه 5 واحد میوه و سبزی، احتمال ابتلاء به سرطان را كاهش می دهد.

مطالعات جدید نشان می دهد مصرف روزانه 9 یا 10 واحد میوه و سبزی به همراه 3 واحد لبنیات كم چرب، در كاهش فشار خون بالا بسیار مؤثر است.

 

وضعیت نوشته : پایان یافته
هرگونه استفاده از این نوشته با ذکر منبع بلامانع می باشد.

منبع :  http://fdo.mui.ac.ir 



Share/Bookmark داغ کن - کلوب دات کام
ارسال توسط زندگی سبز
آرشیو مطالب
پیوند های مفید
امکانات جانبی
My Bio on Ozoshare

ابزار وبلاگ

قالب وبلاگ

خرید شارژ

خرید فیلم

خرید سریال

recommend